Liikuntaryhmät

Järjestämme erilaisia ohjattuja liikuntaryhmiä. Käytössämme on uusi ilmastoitu liikuntasali, uima-allas ja kuntosali. Liikuntaryhmiä ohjaavat aina koulutuksen saaneet ammattilaiset. Kysy lisää ja ilmoittaudu mukaan, ryhmiin voi tulla mukaan koska tahansa! Mikäli haluat yrityksellesi tai yhdistyksellesi oman liikuntaryhmän, pyydä tarjous!


Syksyn 2021 lukujärjestys

Syksyn lukujärjestyksen mukaiset ryhmät alkavat maanantaina 6.9. ja loppuvat perjantaina 17.12.2021

Kevään lukujärjestyksen mukaiset ryhmät alkavat 10.1.2022.

Tulethan vain terveenä, pese kätesi tullessasi saippualla ja käytä käsidesiä ja tarvittaessa maskia. Pyri pitämään riittävät turvavälit. Varaa paikkasi ja muista perua, mikäli et pääse, jotta odotuslistalta jonottava pääsee ryhmään.

Ryhmät pidetään DiakonTerveyden Metsämiehenkadun toimipisteellä (Metsämiehenkatu 2 G, Pori).

Varaa paikkasi tunnille netissä tai soittamalla sihteerillemme 044 705 2208 (vain sihteerimme saa tehtyä sinulle ns. vakiovarauksen). Koska ryhmien osallistujamäärä on rajallinen, muistathan perua osallistumisesi, mikäli et pääsekään, jotta voimme tarjota paikan jollekin muulle innokkaalle jumppaajalle. Kysele vapaita paikkoja myös jumppapäivänä!

Seuraa tiedotusta netti- ja Facebook-sivullamme.

Tervetuloa mukaan!

Katso tästä syksyn 2021 lukujärjestys.
Katso tästä kevään 2021 lukujärjestys.
Katso myös hinnasto.

Ajanvaraus liikuntaryhmiin

DiakonTerveyden liikuntaryhmiin voi jatkossa varata paikan verkossa. Varaa paikkasi tunnille tästä.

Asiakas voi tehdä yksittäisiä varauksia ja hallinnoida omia varauksiaan nettiajanvarauksen kautta. Ryhmät ovat varattavissa kaksi kuukautta eteenpäin. Mikäli haluat ilmoittautua koko kaudeksi tiettyyn ryhmään (ns. vakiovaraus), ota yhteyttä ajanvaraukseemme 044 705 2208.

Käytössä on myös jonotus, eli voit ilmoittautua varalle, mikäli ryhmä on täynnä. Vapautuvasta paikasta tulee ilmoitus sähköpostiin.

Varaukset on peruttava 6 tuntia ennen ryhmän alkua. Mikäli olet estynyt ja ryhmän alkuun on vähemmän kuin 6 tuntia, ota yhteyttä ajanvaraukseen 044 705 2208.


Allasryhmät

Allasjumppien kesto on 45 minuuttia, jonka jälkeen on varattu 15 minuuttia uintiin ja hierovien vesipisteiden käyttöön. Jumpan jälkeen on mahdollisuus myös saunomiseen.

Ladyt-allasjumppa on iloinen ja reipas allasjumppa naisille. Tunti sisältää alkulämmittelyn, harjoitteluosuuden eri allasjumppavälineillä reippaan musiikin tahdittamana sekä venyttelyn tai loppurentoutuksen.

Ladyt-äijät-allasjumppa reipasta allasjumppaa naisille ja miehille. Tunti sisältää alkulämmittelyn, harjoitteluosuuden eri allasjumppavälineillä reippaan musiikin tahdittamana sekä venyttelyn tai loppurentoutuksen.

Senioriallas on seniori-ikäisille suunnattu oma allasjumppa, joka sisältää alkulämmittelyn, harjoitteluosuuden erilaisilla välineillä sekä venyttelyn tai loppurentoutuksen.

Tosimiesten allasjumppa: Vauhdikasta allasjumppaa miehille. Sis. alkulämmittelyn, harjoitteluosuuden erilaisilla välineillä sekä venyttelyn tai loppurentoutuksen. Tavoitteena on yleiskunnon kohentuminen sekä painonhallinta.

Tekonivel-allasjumppa: Ryhmä sopii tekonivelleikkaukseen valmistautuville ja siitä jo toipuville sekä nivelongelmista kärsiville. Tarjolla on kaksi ryhmää, kevyempi aamuryhmä sekä vauhdikkaampi iltapäiväryhmä.

Tules kuntoon! -allasjumppa: Oma allasjumpparyhmä niska-, selkä-, ja nivelkipujen kanssa kamppaileville miehille ja naisille.


Kuntosali- ja jumpparyhmät

Ladyt-kuntojumppa on tehokkaita, helposti opittavia harjoituksia sisältävä jumppa, johon on helppo tulla mukaan.

Äijät-jumpassa on rento ilmapiiri. Ryhmässä tutustutaan monipuolisesti eri lajeihin osallistujien toiveiden mukaisesti. Lajeina ovat esimerkiksi kahvakuula, kuntopiiri eri välineillä, kuntosali, sisäpyöräily ja allasjumppa.

Pilates: Keskivartalonhallintaa ja ryhtiä parantavia rauhallisia ja tehokkaita harjoitteita pilates-menetelmän mukaisesti.

Sisäpyöräily: Ohjattu sisäpyöräily on hyvä kestävyyskunnon kohennusmuoto, joka sisältää pyöräilyn lisäksi myös lihaskuntoharjoittelua sekä venyttelyä.

Seniorikuntosali: Ohjattua kuntosaliharjoittelua helppokäyttöisillä laitteilla yli 55-vuotiaille. Tiistain ryhmät toteutetaan kuntopiirityyppisesti. Torstain ryhmässä voi harjoitella omaan tahtiin ja saada tarkempaa ohjausta kuntosaliharjoitteluun ja opastusta laitteiden käyttöön.

Kevyt senioriliikuntaryhmä: Yli 70-vuotiaiden ryhmä, jossa saa liikettä nivelille ja tehdään lihasvoima- ja tasapainoharjoituksia.

AVH-kuntosali: Ohjattua kuntosaliharjoittelua sekä kuntojumppaa erilaisilla välineillä aivohalvauksesta toipuville.

AsahiHealth: Asahi-terveysliikunta sopii kaikille. Tunnilla tehtävät harjoitteet tehdään seisten, mutta harjoitteita voi tehdä tarvittaessa myös tuolilla istuen. Harjoitteet tehdään rauhassa keskittyen hyvään ryhtiin ja hengitykseen. Asahi-harjoitteilla parannetaan ryhtiä, keskivartalon hallintaa sekä tasapainoa, lisätään liikkuvuutta ja lihasvoimaa unohtamatta syvää hengitystä.

Yhteystiedot

Sihteeri
Maarit Lindeman
044 705 2208
Metsämiehenkatu 2 G, 28500 Pori
ajanvaraus.terveys@diakon.fi

Yhteydenottopyyntö